Acupunctuur info

Acupunctuur bij het behoud van een gezonde energiehuishouding:

Onze energiehuishouding is van groot belang om ons leven met voldoening vorm te kunnen geven en onze dagelijkse werkzaamheden te kunnen volbrengen. Acupunctuur kan op vele manieren bijdragen aan een gezonde energiehuishouding. Hier enkele klachten waarbij acupunctuur hulp kan bieden:

Slaap:

Slaapstoornissen, wakker worden, niet kunnen inslapen / doorslapen, moeite met wakker worden, dromen en  excessief dromen.

Mentaal:

Rusteloosheid, vermoeidheid, lusteloosheid, gebrek aan energie, angst en angststoornissen, depressiviteit, verdriet, snel schrikken, verminderde concentratie, vergeetachtigheid, stress, burn-out, dwangmatigheden, algehele zwakte, weerbaarheid, emoties, niet in je eigen kracht staan, verslavingen.

Vermoeidheid:

Verminderde energie, vermoeidheid, burn-out, lusteloosheid, gebrek aan energie

Acupunctuur ter ondersteuning van onze interne en externe weerstand

De wereld waar in we vandaag de dag leven biedt vele uitdagingen voor onze fysieke gesteldheid. Acupunctuur kan onze weerstand sterker maken zowel intern als extern.

Allergieën:

Onder andere huisstofmijt, pollen, huisdieren en voedselallergie, klachten in onze weerstand en de weerbaarheid tegen externe invloeden.

Huid:

Droge huid, eczeem, acne, gordelroos, psoriasis, jeuk.

Interne klachten:

Kou- of warmteproblemen, hoge bloeddruk, lage bloeddruk, schildklieraandoeningen, diabetes, overgewicht, problemen in de doorbloeding, ondersteuning bij zuivering en ontgiften, ondersteuning van onze hormoonhuishouding.

Zenuwstelsel:

Zenuwpijn, ischias, aangezichtspijn, whiplashgevolgen, gevolgen van CVA, hernia, maar ook ter ondersteuning van onze waarneming en zintuigen.

Spijsvertering:

Slechte eetlust, opgeblazen gevoel, opgezette buik, pijnlijke buik, Prikkelbare Darm Syndroom (PDS), darm-rommelingen, buikpijn, krampen, opboeren / oprispingen, zuurbranden, overgeven, maagpijn, moeizame stoelgang, diarree.

Acupunctuur bij klachten in het bekken:

Klachten in de onderste warmer, zoals het zo mooi verwoord wordt in de TCM. Voor ons beter vertaald als klachten in het bekken.

Urinewegen:

Ontsteking van urinewegen of blaas, infecties, moeite met urineren, incontinentie, blaas- of nierstenen, prostaatklachten, vroegtijdige- of nachtelijke zaadlozingen.

Vruchtbaarheid:

Fertiliteitsproblemen, verminderde vruchtbaarheid (van zowel man als vrouw), menstruatieklachten, pijnlijke menstruatie, onregelmatige menstruatie, langdurende menstruatie, te korte of te lange cyclus, alle mogelijke bijbehorende klachten rondom de menstruatie.

Zwangerschap:

Misselijkheid, zure oprispingen, stuitligging, bevalling opwekken, pijn na bevalling, stimuleren van borstvoeding, ontsteking in de borsten.

Kinderen:

Buikpijn, darmklachten, tandjes krijgen, slaapproblemen, bedplassen, oorpijn, eczeem, verkoudheid, slaapproblemen.